• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to footer
  • 0578-200159
  • [email protected]
  • Bespaar veel premie door het switchen in verzekeringsdekkingen
  • Gratis meeverzekeren van helm, kleding en accessoires vanaf WA+
  • Gratis pechhulp in binnen- en buitenland vanaf WA+
Bikerpolis

Switch vier keer per jaar en bespaar!

Switch vier keer per jaar en bespaar!
  • Home
  • Flexibele Motorverzekeringen
    • Motorverzekering
    • Klassieker/Oldtimer motorverzekering
    • Aanvullende verzekeringen
      • Rechtsbijstand motorrijtuigen
      • Ongevallen opzittendenverzekering
      • Pechhulp
      • Helm, kleding en accessoires
    • Overige verzekeringen
  • Klantenservice
    • Over Bikerpolis
    • Persoonlijk Digitaal Dossier
    • Downloads
    • Dienstenwijzer
    • Veelgestelde vragen
  • Blog
  • Contact
  • Bereken jouw premie

Home | Wat te doen bij Schade?

Wat te doen bij Schade?

Altijd vervelend en vaak op een ongelegen moment. Het is zaak dat je zo snel mogelijk geholpen kan worden. Daarom werkt Bikerpolis nauw samen met de Alarmcentrale van Delta Lloyd (tel.+31(0)302567777) voor de motorverzekeringen en de Alarmcentrale van de Europeesche (tel. +31(0)302567777) voor Oldtimer/Klassiekerverzekeringen.

De alarmcentrales zijn 24/7 per dag bereikbaar bij schade of pech.

Bij schade:

Meld schade online in jouw Persoonlijk Digitaal Dossier / Mijn Bikerpolis. Heb je schade met een tegenpartij? Vul dan een Europees Schadeformulier in. Stuur het formulier zo snel mogelijk naar ons op. Het adres van de schadeafdeling is: Bikerpolis.nl Postbus 1, 8180 AA Heerde. Heeft u vragen over een schade? Bel dan tijdens kantooruren met de schadeafdeling tel. 073-6143325 of mail naar [email protected]

Bij diefstal:

Meld schade online in jouw Persoonlijk Digitaal Dossier, Mijn Bikerpolis.

Bel direct de politie of ga naar het politiebureau en doe aangifte van jouw gestolen motor. Wij schakelen het Verzekeringsbureau Voertuigcriminaliteit (VbV) in. Dit bureau probeert jouw motor terug te vinden. Je mag het Verzekeringsbureau ook zelf bellen op telefoonnummer 071 364 17 77 (24 uur per dag bereikbaar).

Veel gestelde vragen over Schade

Waarom zou ik een rechtsbijstandverzekering motorrijtuigen afsluiten?
Tussen gelijk hebben en gelijk krijgen zit vaak een groot verschil. Door jouw gelijk te halen via een gespecialiseerde jurist is veelal succesvoller dan het zelf te doen?

Ik ben toch met de motor al verzekerd. De verzekeraar kan de schade toch voor mij gaan verhalen op de tegenpartij?
Dat is voor een deel waar. De verzekeraar van jouw motor zal de schade voor het verzekerde deel trachten te verhalen. Voor dat deel waarvoor geen dekking is op de polis zal jouw verzekeraar ook geen schade op de tegenpartij gaan verhalen. Denk hierbij aan schade die door een tegenpartij aan uw motor is veroorzaakt terwijl u daarvoor niet verzekerd bent (bijvoorbeeld bij WA , WA Beperkt Casco of WA Casco 2500). Er is immers ook geen premie voor betaald.

Ik heb een gezinsrechtsbijstandverzekering is de Rechtsbijstand Motorrijtuigen dan wel nodig?
Meestal heeft een gezinsrechtsbijstandverzekering verkeerschade in haar pakket zitten. Als dat zo is, is een rechtsbijstand Motorrijtuigen niet handig. Het zou dubbele verzekering zijn.

Is een rechtsbijstandverzekering verplicht?
Nee, Het is niet verplicht. Wel is het aan te raden. Zeker in combinatie met een WA , WA Beperkt Casco of WA Casco 2500. verzekering. Tenzij je zelf zo juridisch onderlegd bent om de tegenpartij met succes jouw schade te laten betalen.

Moet ik ook bij een eenzijdig ongeval het Europees Schadeformulier gebruiken?
Ja, ook bij een éénzijdig ongeval is een Europees Schade formulier noodzakelijk! Beide zijden invullen en ondertekenen!

Wat gebeurd er als ik online mijn schade meld op ‘Mijn Bikerpolis’?
De schade wordt dan direct in behandeling genomen. Binnen 24 uur (tijdens werkdagen) neemt de schade afdeling contact met je op.

Is diefstal ook een schade?
Ook een diefstal is een schade

Wie mag mijn motor repareren?
Je bent vrij om een reparateur te kiezen waar jij vertrouwen in hebt.

Kan een schade-expert ook bij mij thuis komen?
Liever niet. Een hestelbedrijf maakt namelijk in overleg met de schade-expert een begroting op voor het herstel van jouw motor.

Mag ik bij de schade expertise aanwezig zijn?
In overleg met de expert is dat mogelijk. Gelet op de bomvolle agenda van schade-experts is er geen tijdstip af te spreken. Meestal wordt alleen de datum gecommuniceerd met het herstelbedrijf

Hoe staat het in de polis?

Artikel 1 en 18 BPVW 02-2012
Download hier de polisvoorwaarden BPVW 02-2012

Artikel 1 en 16 Intram 03-2012 voor Oldtimer Motor
Download hier de polisvoorwaarden Intram 03-2012 voor Oldtimer Motor

Bereken de premie

Ook een Bikerpolis-verzekering afsluiten?

Bereken mijn premie

Footer

Over ons

Bikerpolis is gespecialiseerd in het aanbieden van flexibele en voordelige motorverzekeringen. Bikerpolis is onderdeel van Veldhuis Advies.

Motorverzekeringen

  • WA
  • Beperkt Casco (WA+)
  • Volledig Casco (Allrisk)

Mijn Bikerpolis

Jouw persoonlijk digitaal dossier
nu via de Bikerpolis app!

Meer informatie

Helpdesk

0578-200159

werkdagen 08.30 tot 17.30 uur

Alarmcentrale

+31(0)302567777

24/7 bereikbaar bij ongeval

Contact

Bezoekadres
Sportlaan 4a
8181 BE
Heerde
Postadres
Postbus 1
8180 AA
Heerde

0578 - 200 159
[email protected]
Volg ons op Facebook!

© Veldhuis Advies - Alle rechten voorbehouden | Deze website is ontwikkeld door B&S Media Internetmarketing

Privacy | Cookies | Disclaimer | Sitemap

Beheer cookie toestemming
Wij gebruiken cookies om onze website en onze service te optimaliseren.
Noodzakelijke cookies Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Preferences
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Optimale beleving
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Bekijk voorkeuren
{title} {title} {title}